בכל השקעה בשוק ההון ובכלל קיים מרכיב של סיכון ועל המשקיע להבין לפני כל צעד איזה סיכון הוא לוקח על עצמו, האם הוא מוכן לקחת את הסיכון והאם אמנם יוכל לעמוד בו במקרה שזה יהפוך למציאות. אם כל התשובות לשאלות אלו ברורות, אפשר יהיה להתקדם לקראת הצעד הבא.

זהה מגמות
בשוק ההון קיימים שלושה מצבים והם: שוק עולה, שוק יורד ושוק מדשדש. אין תוכנית אחת המתאימה לכל שלושת המצבים הללו ועל המשקיע המיומן להכין תכנית פעולה לכל מצב, לזהות את המגמה הראשית השלטת כרגע בשוק ולפעול בהתאם.

אל תמהר למכור
בזמן שמדד מסוים שובר שיא ונותר בו בתום יום המסחר, זהו סימן שהוא עשוי להוסיף ולעלות. אם אתה בפוזיציה הנכונה, אל תמהר למכור – אם כבר הגעת לשוקת, שתה ממנה לרוויה כל עוד זורמים בה מים חיים.

שמור על שלוות הנפש
מכור עד נקודת השינה שלך! אחד המרכיבים החשובים ביותר בפאזל המורכב של השקעה נכונה הוא חלקן של שלוות הנפש והרוגע במהלך קבלת החלטות. לא אחת מתעורר משקיע עם תיק מניות גדול מדי או עם פוזיציה במט"ח המטרידה את מנוחתו ומונעת ממנו אפילו שינה רגועה. אסטרטגיה זו המדירה שינה מעיני משקיע משבשת את שגרת חייו ועל אחת כמה וכמה את יכולת קבלת ההחלטות שלו בכל הקשור לשוק ההון. זה הזמן להתחיל למכור ניירות ערך עד לאותה נקודה בה מסוגל אותו משקיע לעלות על יצועו ולהירדם ללא חשש מהתפתחות שלילית כזו או אחרת העלולה להזיק לו בצורה בלתי הפיכה

למד מטעויות
משקיע המבקש ללמוד ולהתקדם, מתעד את טעויותיו ואינו חוזר עליהן. ביצוע טעויות פעם אחר פעם כמוה כנפילה לאותו בור במדרכה ליד ביתך בכל יום מחדש. נכון שאין בכך כל הגיון?

הרחב את השכלתך
לאדם בעל ממון בכל סדר שהוא, זו אינה רק זכות אלא חובה ללמוד ולהרחיב את ההשכלה הפיננסית ובעזרתה להשביח את כספו. בעל ממון שאינו עושה זאת, אינו עדיף על אדם חסר אמצעים שאינו עושה זאת. אין זה משנה כלל כמה בעל הממון הוא מוצלח או מטאור פיננסי. אם הוא אינו עושה את חובתו ולומד לטפל בכספו, הוא עלול לשלם על כך בריבית דריבית.

באותו עניין אמר סנקה כי עליך להמשיך ללמוד כל עוד יש משהו שאינך יודע.
השקע במידע
עליך להשקיע מלבד בניירות ערך ובמכשירים פיננסים גם במידע. מנוי על מגזינים ועיתונים כלכלים, תשלום לאתרי אינטרנט כלכליים עבור מידע או רכישת תוכנות וספרים אינם בגדר מותרות. אלה הם כלי עבודה חשובים שבלעדיהם קשה מאד לבצע את המטרה שלשמה מגיעים כולם אל השווקים

נצל הזדמנויות
השנים בהן מתאושש השוק ממפולת הן השנים הטובות ביותר להשקעה ומביאות עמן את התשואות הטובות ביותר. לאחר מכן, התשואה הולכת ויורדת עד למפולת הבאה.

כאב כחלק מהמשחק
כן, שוק ההון גורם מלבד להפסדים גם לכאבים אחרים המגיעים כתוצאה ממסחר שגוי או מתוצאות אומללות אחרות המביאות להפסדים. כאב הוא חלק מהמשחק ויש להצטייד בכוח סבל, מאחר ואין עדיין תרופות העשויות לרפא את כאביו הפסיכולוגיים של המשקיע בשוק ההון.
זהה אופנות
גם בשוק ההון קיימות אופנות חולפות. בעבר היו אלה ימי ההיי-טק והאינטרנט העליזים, לעתים אלו הן תקופות הפארמה והננו-טכנולוגיות, היו ויהיו גם ימי מניות הנפט וכדומה. כאשר אתה מזהה אופנה וסקטור מועדף, ניתן לחשוב על אסטרטגיה לפרק זמן קצוב שתרכז חלק מהמשאבים הכלכליים בנקודת ההכרעה ותביא לרווחים גבוהים. עם זאת, אין כמובן להעביר את כל התיק להשקעה אופנתית כי אם רק חלק ממנו, ולא החלק הארי.

רוצה לקרוא מאמר נוסף? גלול למטה

 מאמר על פטנטים רעיונות כסף ומה שביניהם

מיליוני אנשים נקברים ועימם רעיונות נהדרים, שיכולים לעזור לאנושות בכלל ולאישיות הממציאה בפרט. מדוע הם נקברים עם הרעיונות שלהם?  משתי סיבות.
הראשונה היא שאנשים הם עצלים וסקפטיים. הם לא מאמינים ברעיון כל כך, ולכן נוטים לשכוח ממנו לאחר מספר דקות. גם אם הם זוכרים אותו, כ-90 אחוז מהם לא יעשו איתו דבר. השנייה היא שאלה שכבר עברו את הסיבה הראשונה מפחדים כל כך לספר על הרעיון שלהם למישהו כדי שלא יגנוב אותו, עד שהם מתים עם הרעיון שלהם. הכי בטוח.
יום אחד נסעתי ברכבת ושוחחתי עם בחור שהיה לו, לטענתו, רעיון כביר. "אם אני אלך לחברה שתפתח לי את הרעיון, כמה אחוזים הם צריכים לקבל מהעסקה?" שאל אותי. עניתי שלדעתי כ-70 אחוז, כאשר לו יישארו כ-30 אחוז מהכנסות הפטנט. "מה? זה הכל? אבל הרעיון שלי" התלונן בפני חברי לנסיעה. "יש לך בית?" שאלתי את בעל הפטנט. "כן", הוא ענה לי. "וכמה שווה הבית שלך ?" שאלתי . "200 אלף דולר," ענה בן שיחי. "והאם אתה מוכן למכור את הבית שלך כדי לממן את הפטנט שלך ולשווק אותו?" שאלתי. עיניו של בן שיחי נפערו לפתע, "מה פתאום…אתה השתגעת?" "אז מדוע אתה חושב שאם יש מישהו אחר שמוכן לסכן סכום כזה הוא צריך להיות שותף שווה אליך?" השיחה הסתיימה לאחר שהגעתי לרציף בו הייתי צריך לרדת, והבחור המשיך הלאה עם ההבנה שהרעיון הוא רק ההתחלה.
לא מעט אנשים התעשרו בעולם מהבזק מחשבה בודד. אם גם לך יש הבזקים כאלה, זה המקום להתאמן על מנת לעשות איתם משהו. להלן מספר כללים בעזרתם תוכל להפוך את ההבזק שחוצה את מחשבותיך למסע חוצה יבשות עם יאכטה משלך.
1.         כאשר עולה לך רעיון, רשום אותו מיד. אל תסמוך על הזיכרון שלך, כי במקרה הזה הוא יאכזב אותך שוב ושוב.
2.         חשוב על הרעיון לאחר שבוע והפוך בו – האם הוא עדין מעניין?
3.         שתף כמה בני משפחה ברעיון ונסה לשמוע את דעתם.
4.          אם הם אמרו על הרעיון שלך: "וואו" אולי אתה בדרך למשהו אמיתי.
5.         בצע חיפוש בגוגל ובדוק האם המוצר או השרות קיימים.
6.         אם לא מצאת, פנה לעו"ד העוסק ברישום פטנטים,
ובדוק האם וכיצד ניתן להגן על הפטנט/רעיון.
7.         חשוב מי עשוי לקנות את המוצר או לצרוך את השרות –
אולי יהיה פשוט יותר לשתף פעולה עם גוף גדול.
8.         לפני פגישה עם שותף פוטנציאלי גדול, בנה תוכנית עיסקית עם רואה חשבון.
9.         היה פתוח לשיתופי פעולה.
10.       אם לא הצלחת בפעם הראשונה זכור כי אדיסון הצליח להדליק את הנורה לאחר 1000 ניסיונות.
אם אתה בעניין רעיונות ,פטנטים ויזמות קרא את הספר היזם המתחיל עכשיו
מאמר אודות בחירת דומיין שם מתחם לקידום האתר שלך

1.לעולם אל תנסה לתפוס טרמפ על שם של חברה קיימת וידועה. לא מעט משקיעי שמות מתחם רכשו דומיינים של חברות ידועות כמו למשל קוקה קולה בכיתוב שגוי כלומר אם שם האתר המקורי www.cocacola.com  רכשו המשקיעים את הדומיין www.kokakola.com  או www.coca-cola.co.il  בתקווה לזכות בתנועה לאתר שלהם או בתקווה שבקוקה קולה ישלמו להם כסף על מנת שישחררו להם את שם המתחם.בית המשפט לא רואה זאת בעין יפה וניסיון להרוויח על חשבונו של גוף גדול עשוי לעלות לך מלבד איבוד הדומיין גם כספים בתשלומי פיצויים ועורכי דין.הפסיקה בתחום ברורה מאד וחד משמעית בארץ ובעולם וניסיונות לתפוס טרמפ על הדומיין של סלקום ,אמזון ,יאהו ואחרים נכשלו.

2.שם המתחם צריך שיהיה כמה שיותר קצר.עד סוף שנת 1999 ניתן היה לרכוש ברשת האינטרנט הישראלית שמות מתחם בני אות אחת או שתי אותיות למשל www.a.co.il  או לדוגמא www.bb.co.il .החל משנת 2000 ניתן לרשום שמות מתחם החל מ3 תוים ומעלה.חפש תמיד שמות מתחם בעלי מספר התוים הקטן ביותר.אין זה אומר ששם מתחם בן 3 תוים לנצח יהיה טוב יותר משם מתחת בן חמש תווים אולם זכור כי עליך לנסות לעשות זאת קצר ככל האפשר.

3.שם המתחם צריך להיות קליט וזכיר.שם קליט ניתן להעביר בין אנשים בשיחת טלפון בלי לרשום כלום.אם אומר לך להכנס לאתר שלי ששמו סודות לא תתקשה לזכור את שם האתר.לעומת זאת שם של אתר כמו מרכז ספרי הצלחה והשראה יהיה קשה לזכור וסביר להניח שכשתגיע הביתה ותשב מול המסך לא תזכור במדויק את שם האתר.

4.שם המתחם צריך להיכתב בדיוק כמו שהוא נשמע.לנקודה משמעות מכרעת על שם המתחם שלך.בשפה העברית ישנן אותיות שקשה לכתוב אותן בשפה לועזית מאחר ואין באנגלית אותיות זהות לאות ח,צ,ש.אם תתבקש להיכנס בשם אומנות לא תתקשה להגיע לאתר מאחר וההגיון אומר שעליך להקליד את הכתובת הבאה www.omanut.co.il  אולם אם תתבקש להכנס לאתר בשם הנסיך תוכל לנסות אפשרויות רבות כמו למשל

www.anasih.co.il

www.hanasih.co.il

www.anacih.co.il

www.hnacihe.co.il

ועוד מיני סוגים של אפשרויות.אותו דבר אם אבקש ממך להיכנס לאתר ששמו אמיר , אז תוכל להקליד בלי לטעות www.amir.co.il   אולם אם תתבקש להכנס לאתר ששמו צחי תנסה  להגיע לאתר בהקלדות שגויות כמו למשל:

www.zahi.co.il

www.tsahi.co.il

www.zachi.co.il

www.tsachi.co.il

וכפי שאתה כבר יכול להבין שם מתחם בעל מספר אפשרויות הקלדה נחשב שם נחות לכן עליך לבחור שם מתחם הנכתב כמו שהוא נשמע.

5.שם של אתר יכול להיות גם מספר טלפון.אם אתה יכול להשיג מספר טלפון קווי או סלולרי וגם דומיין הכולל את המספר הזה אתה עשוי למכור לארק שם של אתר אלא חבילת שלמה שעשויה לסייע מאד למי שמבקש לעשות את עסקיו דרך הרשת והטלפון.היכולת לחבר אחד הדומיין לטלפון מחזקת אותו בתנאי כמובן שמדובר במסר זכיר וקליט.

6.אם אתה מחפש דומיין עבורך חשוב מאד שהדומיין ישא את שם האתר שלך.באתר שלי סודות פרסומים כלכליים של האתר סודות הוא גם הדומייןwww.sodot.co.il .בצורה זו קל לזכור את הדומיין לפי שם האתר ואת האתר לפי שם הדומיין.אם לאתר שלי היו קוראים "ספרים על עסקים " למשל מי שהיה זוכר את שם האתר היה מנסה למצוא את האתר בגוגל למשל והיה מוצא אתרים רבים אבל את שלי לא.גם כאשר אתה קונה דומיין להשקעה חושב מי עשוי להיות הלקוח שלך ,איזה אתר הוא יוכל להקים עם הדומיין הזה והאם הוא יוכל לקרוא לאתר בשם של הדומיין.

המשקיע של הדומיין drugs .com  קיבל 823 אלף דולר רק משום שמישהו שרצה למכור תרופות ברשת היה צריך את השם הזה!.

7.מצאת שם דומיין שאתה מבקש לקנות אבל הוא תפוס? אל תרים ידיים.הכנס לאתר http://www.whois.org.il

ובדוק למי שייך הדומיין ,מה מספר הטלפון שלו ובדוק האם הוא רוצה למכור את הדומיין הזה או לחילופין מתי מסתיים תאריך הרישום של הדומיין.יתכן שבעל הדומיין הנוכחי יתייאש ממנו ולא יחדש אותו אם עדין לא הקים עליו אתר כלשהו.זכור ,שלא גמור עד שזה לא גמור.אולי תוכל לשלם מחיר "טוב" על דומיין שתוכל למכור בעתיד במחיר טוב יותר.כניסה לאתר http://www.whois.org.il והקלדת שם הדומיין המבוקש בחלונית תגלה לך את כל הסודות שחיפשת אודות בעל הדומיין.

8.אם הלקוח שלך יהיה ישראלי השקע בדומיין עם סיומת co.il   אם הלקוח שלך להיות צרפתי השקע בדומיין עם סיומת fr .אל תחשוב שאם מצאת דומיין מדהים עם סיומת של מדינה אחרת בהכרח מצאת מציאה.דומיין עם סיומת מקומית משדר אמינות ושורשיות וזה חשוב מאד למי שמבקש לשדר את אלה ומי לא…..

9.נסה לראות קדימה ולחשוב על הטרנדים הבאים.יש לא מעט טרנדים שהגיעו אחרי שמות המתחם ויזמים זריזים הצליחו לרכוש שמות מתחם רגע לפני שהטרנד נפוץ לכל עבר והרוויחו.מחפש דוגמאות על טרנדים כאלה ? בבקשה:sms ,אנרגיה ירוקה ,אוכל בריא ,חיסכון באנרגיה, מכונית חשמלית וזה רק על קצה המזלג.הייה קשוב למה שעומד לקרות וחשוב את אתה יכול לתרגם את זה לדומיין טוב.

10.אתרים שנותנים דומיין חינם לא עושים לך טובה.בין אם אתה רוצה לקנות דומיין להשקעה ובין עבור אתר שאתה עומד להקים אתה חייב שיהיה לך דומיין עצמאי בעל משמעות אחרת אתה מפספס את הנקודה המרכזי.אפילו מנועי החיפוש לא מייחסים חשיבות יתרה לדומיינים חינם מאתרים אז למה שאנשים כן יעשו כך? אל תאסוף גרוטאות ,חפש זהב.

נושאים: ספרי השקעות , שוק ההון