המילים החזקות ביותר הקיימות על פני היקום הן "אני יכול".
כאשר אדם חושב שהוא יכול הוא ישיג את היעדים שהציב לעצמו.

ישנן יחידות בצבא שכל תפקידן הוא להמציא ולהוציא אל הפועל אמצעים הדרושים לצה"ל.היחידות הללו אומנו לחשוב שאין דבר שאי אפשר להמציא.אם הם נדרשים להמציא מכשיר שניתן לראות בעזרתו דרך קירות הם לא אומרים שאי אפשר לייצר כזה אלא חושבים כיצד לעשות זאת כי ברור להם לחלוטין שהם יכולים להמציא כזה מכשיר והם אכן ממציאים.

רופאים ומדענים נדרשים למצוא תרופות למחלות שונות וברור להם שהם יכולים.זה עשוי לקחת שנים רבות של עבודה אבל כוח הרצון שלהם מניע אותם קדימה עד להגשמת המטרה.חשבו על פלאי הרפואה,על השתלות האיברים,על צינתורים וניתוחים מסובכים-כל אלה לא היו יוצאים אל הפועל אם מישהו חדור מוטיבציה בתחילת התהליך של כל אחד מאלה לא היה אומר "אני יכול".

תומאס אדיסון ערך אלפי ניסויים עד שהצליח להדליק את הנורה לשביעות רצונו,הוא לא התייאש בכל אותן שנים כי כוח הרצון שלו היה כה חזק עד שהיה ברור לו שיצליח.

פוליטיקאים ואנשי ציבור עוברים דרך ארוכה ומתישה עד שהם מגיעים לתפקיד שהם מבקשים ושוב בגלל כוח הרצון שלהם,בגלל שהם אמרו לעצמם "אני יכול".

ספורטאים רבים מתאמנים שנים רבות לאולימפיאדה או לאליפויות אחרות,הם מגיעים לתחרות בכושר שיא ובעלי מיומנות זהה לאחרים אחרי כל שנות האימונים אבל מי שמנצח הוא בעל כוח הרצון הגדול ביותר וזה שאמר לעצמו ושכנע את עצמו בצורה המוחלטת שהוא ינצח.

המציאות נוצרת במחשבה.אם אין לך כוח רצון זה בדיוק הזמן להתחיל לפתח אותו ולשכנע את עצמך שאתה יכול להוציא לפועל את חזונך וליהנות מחיים מלאים ומספקים.על ידי שינוי המחשבה הרפה למחשבה חדשה בה תחשוב "אני יכול" אתה יכול לשנות את חייך.בכל פעם שתאמר מעתה ואילך "אני יכול" תעשה עוד צעד לעבר ההצלחה שלך.המוח של ותת המודע קולטים את המסרים הללו והופכים אותם למציאות החדשה שלך שתניע אותך אל המטרה בעזרת מפה שמטווה המוח שלך.צייר לעצמך תמונה של מצליחן,של אדם עשיר,של צייר,ספורטאי,איש משפחה או כל דבר אחר שאתה מבקש להיות ותראה איך במהלך הזמן המוח שלך ישמור את התמונה הזו ויתרגם אותה לצעדים שעליך לעשות על מנת להגיע אל היעד.

לפני מספר שנים החלטתי לכתוב את ספרי הראשון "בורסה פיצוח סודות השוק".כאשר שוחחתי עם חבריי על הרעיון חלקם חשבו שזה רעיון מצוין וחלקם שאלו כיצד אעשה זאת והאם אני יכול.לי היה ברור לחלוטין שאני יכול לעשות זאת ,הייתי עד כדי כך בטוח שאפילו לא פניתי לאף הוצאה לאור על מנת לעניין אותם בהוצאת הספר על חשבונם בתמורה לשותפות אלא בחרתי להשקיע עשרות אלפי שקלים בהפקת הספר ושיווקו.האמונה ביכולת שלי וכוח הרצון גרמו לי לצאת לדרך שאינה מוכרת,לכתוב ספר,להיות המוציא לאור שלו ולשווק אותו ו…..התברר שלא טעיתי-הספר הזה הפך בזמן קצר לרב מכר והיה לראשון מבין סדרת ספרים (27 ספרים עד כה) שהוצאתי ונמכרים היטב בכל החנויות בארץ.

אני מספר לך זאת כי אני סבור שיש עוד סופרים רבים שיש להם ספרים במגירה אבל אינם יוצאים איתם לדרך מאחר ושתו מכוס המחשבות השליליות.

"אני יכול" זו המחשבה שהניע ומניע אותי ועוד מיליוני אנשים ברחבי העולם ונותנת את הכוח לעשות ,לשנות ולהגשים.דמיין את עצמך מצליח,ראה את עצמך מגשים את החלום שלך,דמיין שאתה מסוגל ולאחר מכן תוכל להגשים את חלומך.

אל תייצר חסמים במחשבה שלך ואל תמנה את הסיבות שבגינם יתכן ותיכשל אלא ראה את הדרך והסיבות שבגינם תוכל להצליח בתכנית,האמן בעצמך-אתה יכול.

עליך להתחיל לחשוב שאתה לא פחות טוב מאחרים שעשו את זה ועליך לשנן לעצמך שכל מי שאמר עליך בעבר או אומר עליך בעתיד שאינך יודע/יכול/מסוגל פשוט אינו מכיר אותך מספיק טוב.שינוי המחשבה על עצמך,ביטחון עצמי,ופיתוח כוח הרצון יפתחו בפניך עתיד חדש ובלתי מוגבל של אפשרויות.

פתח את המחשבות על:

הצלחה

בטחון

אמון בעצמך

אמון בזולת

יצירתיות

אומץ

מחשבות חיובית

שליטה עצמית

נתינה ונדיבות

שמחה

 

גרש מחשבות על:

חולשה

פחד

חוסר בטחון

כישלון

ספקות

מצבי דחק

עצב

הססנות

חשדנות

אמונות טפלות

חוסר יכולת.

 

 

מהיום עליך לקרוא בכל מצב בו אתה מהסס את סיסמת הקרב של 5 פעמים: "אני יכול" "אני יכול" "אני יכול" "אני יכול" "אני יכול". המוח שלך לא יתעלם  מהקריאות הללו לאורך זמן ותראה  שתאמר לעצמך " בוודאי שאני יכול , בעצם למה לא? "

ובינינו מה כבר יכול לקרות? מקסימום תצליח.

רוצה לדעת עוד? הזמן את הספר "אימון אישי" של צביקה ברגמן באתר www.sodot.co.il וכבר היום תראה שאתה יכול להגיע רחוק.בהצלחה.

 

מאמרים נוספים? גלול למטה

 

 

 

מאמר מספר 2 – סודות של אנשי עסקים

 

  1. כל מציאות נוצרת פעמיים- פעם אחת במוחך ופעם אחת במציאות. אם תדמיין את עצמך מצליח- תצליח.המוח שלנו מנווט אותנו לפי המחשבות שאנו חושבים. ברגע שתחשוב שאתה יכול להשיג את שאתה רוצה, תעבור מקו המחשבה "האם אני יכול להשיג" לקו מחשבה אחר- "כיצד אני יכול להשיג". המציאות שנוצרה במוחך מובילה אותך לשלב של חתירה להגשמת המטרה אותה אתה רוצה להשיג, ולכן עליך לטפח מציאות של מנצחים קודם כל בראש.2. אם אתה חושב שאתה יכול ואם אתה חושב שאתה לא יכול- בשני המקרים אתה צודק.

    כאשר אתה אומר לעצמך שאתה יכול להשיג את מטרתך- אתה, למעשה, משכנע את עצמך שאתה יכול. המחשבה שעליה אתה שולט סוללת את הדרך להוציא לפועל את רעיונותיך. העשירים יודעים שהם יכולים ולכן הם נעים קדימה ולא עוצרים. אנשים שחושבים שהם אינם יכולים להשיג את המטרה, משכנעים את עצמם באי יכולתם ומונעים מעצמם אפילו לנסות מאחר והם נכשלו כבר בשלב המחשבה.

    3. כאשר אתה מפסיד בבורסה או בעסקה מסוימת- דאג לא להפסיד את השיעור.

    המשקיעים בבורסה ובעולם העסקים מרוויחים כסף רב, אך גם מפסידים. ההפסד של העשירים הוא, למעשה, שכר הלימוד לשיעור שזה עתה קיבלו. ניתוח ההפסד ולמידה כיצד לא לחזור על הטעות יגרום לעשירים להרוויח יותר ולהפסיד פחות בעתיד. לעומתם, ישנם רבים אחרים שימשיכו להפסיד פעם אחר פעם ע"י נקיטת אותה פעולה שגויה ויתרחקו מהדרך אל העושר.

    4. לעתים, לא לקבל את מה שרוצים זה סוג של מזל.

    לרבים זוהי מחשבה קצת חדשנית. אם תחשוב לרגע לאחור, תמצא בעברך מקרים שבהם אמרת לעצמך: "איזה מזל שלא נכנסתי לעסקה הזו" או: "איזה מזל שלא קיבלתי את הלקוח הזה" ואכן, לעתים המזל פועל בצורה שונה, הפוכה. לכן, אם משהו ממש לא מסתדר ואינו מתכוון אליכם, אולי באמת כך צריך להיות.

    5. ישנן מילים שגורמות לאנשים לקנות יותר כאשר משתמשים בהן בפרסום והן: חינם, הנחה, מהר, אחריות, מבצע, מומלץ.

    ישנן מילים שגורמות לנו להתנהג ולחשוב אחרת. מילים כמו הנחה מזרזות אצל בני האדם את תהליך הקנייה. המילה חינם מעוררת פלאים ומושכת את האנשים ק"מ רבים (כבר ראיתם, בוודאי, את התורים בתחנות הדלק המחלקות עיתונים בסופ"ש) כדי לקבל מתנה. המילה אחריות נותנת ללקוח תחושת בטחון והמילה מבצע לוחשת לו באוזן: "זו ההזדמנות לה חיכינו". אנשים עשירים יודעים להשתמש במילים הללו על מנת להגביר את מכירותיהם בעסקים ולא משנה מה הם מוכרים- בין אם דירות, מכוניות, שעונים או ממתקים.

    6. פתח רחב בחנות גורם ליותר אנשים להיכנס אליה.

    צפה בפתחי הקניון בביקורך הבא ותראה כיצד הקהל "נשאב" לתוך החנויות בעלות הפתחים הגדולים. שים לב לאזורים ברחובות העיר, אלה פתחו את כל חזית החנות (הויטרינה) ונתנו ללקוחות להיכנס פנימה. זכור כי הקהל אוהב "מרחבים" גם כאשר הוא מגיע לקנות.

    7. מקומות צפופים וצרים גורמים לאנשים לקצר את השהות בהם.

    מקומות צפופים גורמים ללקוחותיך לקצר את זמן הקניה- ומכאן גם את היקף הקנייה. חנות בעלת "מותניים צרות" עשויה לגרום ל"פקקי תנועה" בתוך החנות ולגרום לקהל הקונים לצאת עוד בטרם רכשו. בבואך לתכנן את העסק הבא שלך- ולא משנה אם הוא יהיה תצוגת מכוניות או בר מהודר- מעבר לתאורה ולרצפת השיש המבריקה, תן את הדעת ל"מותניים הצרות".

    8. לריבית כוח מדהים- אם תשקיע בכל יום דולר אחד בלבד במשך 56 שנים בריבית של 10% לשנה תקבל בתום התקופה מליון דולר!

    עשירים רבים התעשרו כתוצאה מהפקדת סכומי כף לטווח ארוך בריבית טובה. בארה"ב מסתובבים סיפורים אנושיים רבים על נשים וגברים שהגיעו לגיל הפנסיה עשירים במיליוני דולרים וכל זאת רק כתוצאה מהפרשה קבועה של סכום כסף משכרם בכל חודש והפקדתו בריבית טובה. צמיחת הכסף בתוספת הריבית מדהימה ומתאימה לכל חוסך. אין צורך לדעת דברים רבים מדי, אין צורך לעקוב בכל יום אחרי ההשקעה והסיכון הוא מהנמוכים שיש. עשה לעצמך גם תה מנהג בדרך אל העושר וחסוך מדי חודש.

    9. שימוש בהלוואות כמנוף להצלחה הוא חלק בלתי נפרד מעסקאות גדולות ולא צריך לפחד משימוש בכלי זה.

    מרבית האנשים אינם אוהבים "חובות" ומעדיפים לא לקחת הלוואות להשקעות. העשירים יודעים שהלוואות אלו הן המנוף להצלחה במקרים רבים. הלוואה שלקחת לבניית עסק חדש או לרכישת דירה להשקעה היא, למעשה, כמו תוכנית חסכון הפוכה. במקום להפקיד מדי חודש סכום כסף ולקבל בעוד מספר שנים סכום נאה, אתה מקבל כבר עכשיו את סכום הכסף ומחזירו מדי חודש. העסק שלך, שעבורו לקחת את ההלוואה (במידה והוא אכן עסק טוב) יחזיר אט אט את ההלוואה מדי חודש. בסוף התקופה- הדירה או העסק היו שלך. המנוף הזה "מקפיץ" אותך מספר שנים קדימה ומעניק לך אפשרויות רבות להתפתח.

    10. הבית והאווירה השורה בו הוא מקור הכוח הגדול שלך ונותן לך את הכוח לצאת ולכבוש את העולם.

    על מנת להצליח בחיי העסקים שלך, אתה צריך לצאת בכל בוקר מן הבית בראש שקט עם חיוך ולדעת שבסוף יום העבודה אתה חוזר למקום שלו, נעים ומלא באהבה. מצב זה נותן לך את הכוחות להתמודד עם עולם העסקים (שלעתים הוא קר, לעתים מנוכר, לעתים מכעיס ולעתים מפחיד). כמו מצבר ברכב, גם נו צריכים להיטען באנרגיות חדשות מדי יום ומקור האנרגיה החשוב ביותר של העשירים טמון בחיק משפחתם.

    11. לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל- לפעמים יש להסתכל מסביב ולחקות את מתחריך.

    חידושים הם דבר חשוב מאוד, אבל לעתים אפשר וצריך לחקות את הצלחת האחרים.

    12. החיבור עם אנשים מצליחים חשוב מאוד- לעתים קרובות ההצלחה מדבקת.

    13. למד להקשיב- אלוהים נתן לנו פה אחד וזוג אוזניים כדי שנקשיב יותר ונדבר פחות.

    14. טפח את הצד הרוחני שלך- החלק הרוחני חשוב מאוד להתפתחות אישית ועסקית ובעל יכולת לספק את השקט הנפשי שיוביל לקבלת החלטות נבונות.

    15.דאג להעלות את הרעיונות שעולים במחוכם על הכתב סמוך למועד שבו עלו. פעמים רבות נעלמים רעיונות טובים כלעומת
    שבאו עקב השכחה. רגע של השראה עשוי להביא להצלחה גדולה
    רוצה ללמוד עוד? קח את הספר "סודות שעשירים יודעים" שיצא באתר www.sodot.co.il

בהצלחה
cbux; בוא לקבל טיפ חינם לעסקים ושוק ההון
www.sodot.co.il

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים? גלול למטה

 

 

 

 

 

המאמר על הכוכבים של אי ביי ebay

 

מטרת הפידבק לתת מידע לקונים ולמוכרים על המוניטין של הצד השני לעסקה העומד מולך. כלומר, אם אתה רואה מולך מוכר ותיק עם אחוזי פידבק חיובי גבוהים, עם מספר עסקאות גדול, כי אז לא תחשוש לבצע עמו עסקה ולהפך, אם הדירוג שלך כקונה יהיה טוב הוא לא יחשוש לבצע עמך עסקה. אולם אם תגלה מולך מוכר כמו בדוגמא של סטיב עם פידבק חיובי נמוך ותלונות של לקוחות על המוצרים הפגומים שקיבלו או על כאלה שלא עמדו בתיאורו של המוכר, סביר להניח שתתרחק ממנו כי הוא נושא אות קין על שמו.
בדיוק כמו בחיים הרגילים, אם אתה יודע שבמסעדה מסוימת קיבל מכר שלך הרעלת קיבה, אין סיכוי שתיכנס לשם; אם בתחנת דלק תפסו את בעל התחנה מוהל מים בדלק, לא תתדלק שם. כך בדיוק גם האמריקאים ב-.ebay הם לא יכנסו ולא יקנו דבר ממי שהפידבק שלו נמוך מ-97 אחוז ואם לא כולם, אז רובם.

בנוסף לכל אלה, מקבל כל קונה ומוכר גם כוכב בצמוד לשמו. לכל כוכב צבע אחר. להלן המקרא:
כוכב צהוב – קיבל בין 10 ל-49 נקודות (כל נקודה היא נקודה חיובית. נקודה שלילית כאמור מורידה מהמספר הכללי). מוכר שקיבל 50 דירוגים חיוביים ו-20 דירוגים שלילים יצויין ליד הכוכב הצהוב שלו 30 נקודות, כדי להבין שאין יותר מדי דירוגים שליליים. די במבט על אחוזי הפידבק: מוכר שעשה 100 עסקאות וקיבל 2 דירוגים שלילים יעמוד על פידבק עם 98 אחוז. מוכר עם 100 עסקאות שקיבל 50 דירוגים שליליים יקבל פידבק של 50 אחוז. לאחרון איש לא יתקרב).

• כוכב כחול – בין 50 ל-99 נקודות.
• כוכב טורקיז – בין 100 ל-499 נקודות.
• כוכב סגול – בין 500 ל-999 נקודות.
• כוכב אדום – בין 1000 ל-4999 נקודות.
• כוכב ירוק – בין 5000 ל-9999 נקודות.
• כוכב צהוב עם שובל – בין 10000 ל-24999 נקודות.
• כוכב טורקיז עם שובל – בין 25000 ל-49999 נקודות.
• כוכב סגול עם שובל – בין 50000 ל-99999 נקודות.
• כוכב אדום עם שובל – מעל 100000 נקודות.
ככל שמספר הנקודות גדול יותר, ברוב המקרים מדובר בהוכחה טובה כי מדובר במוכר או קונה פעיל במיוחד, אולם ליתר בטחון ניתן לקרוא, כאמור, את התגובות בכרטיס שלו.

הספר אי ביי בעברית של צביקה ברגמן הפך רב מכר -הזמן עכשיו www.sodot.co.il

 

 

המאמר אודות פטורי לקוחות

 

 

 

רוצה מאמרים נוספים? גלול למטה

 

 

 

 

המאמר אודות פטורי לקוחות ועוד

 

בעלי עסקים קטנים ,בינוניים וגדולים משקיעים את מרב זמנם ומרצם בעסק אותו הם בונים.

בעלי העסקים הגדולים יכולים בדרך כלל להרשות לעצמם לשכור את שרותיהם של יועצים פיננסים, יועצי שיווק, פרסום ומכירות על מנת להצעיד את העסק קדימה. בעלי העסקים הבינוניים והקטנים מתקשים לעמוד בעלויות של אלה ופשוט מתעלמים מהם. האמת היא שבעלי עסקים בסדרי גודל בינוני וקטן אינם יכולים להרשות לעצמם להשתמש ביועצים של השחקנים הגדולים אבל הם יכולים ללמוד להשתמש בכלים שלהם ולהצליח.

 

לא אחת פגשתי בעלי עסקים שהגיעו לאמצע חייהם לאחר עבודה קשה וכל שהשיגו היא דירה ממוצעת עם משכנתא מעיקה, חסכון קטן ולפעמים גם מכונית. לאחר שנים רבות  של עבודה קשה הם מוצאים את עצמם במצב פיננסי בינוני ולא יותר מזה. הבשורה הטובה היא שבעזרת מאמן עסקי והשקעת מאמץ לא גדול ניתן לשפר את הרווחים בצורה משמעותית. חישוב עלות יום העבודה בעסק שלך יוכל להעניק לך את נקודת האיזון היומית של העסק ועל ידי כך תוכל לדעת בכל יום אם הרווחת או הפסדת. מדהים, אבל ישנם בעלי עסקים שאינם יודעים את נקודת האיזון היומית של העסק וכל הדרוש על מנת לדעת זאת הוא לבקש את הנתון ממנהל החשבונות.

 

פגשתי פעם בעל עסק שסיפר לי על לקוח שלא נותן לו להרוויח. בעל העסק נותן לו שרות מצוין ועושה עבורו מעל ומעבר אבל זה אינו מוכן לשלם את המחיר שהוא מבקש והוא פשוט אינו מרוויח.
"מדוע אינך מפטר את הלקוח הזה" ? שאלתי " מה? לפטר לקוח???" אולי גם אתם מרימים גבה על המושג הזה אבל זו בהחלט אפשרות שיש להשתמש בה. אם כבעלת עסק אינך מרוויחה על עבודה שאת עושה, יש לך אפשרות לפטר את הלקוח ולחפש לקוח שתוכלי להרוויח אצלו כסף.  מעבר לזה עליך לדעת שאין קסמים בעולם העסקים. אם החשבון שאת עושה לפני העבודה מראה לך שאינך מרוויחה –לא תרוויחי. בעלי מקצוע ובעלי עסקים ניגשים למכרזים או נותנים הצעות מחיר על גבול הרווחיות רק על מנת לקחת את העבודה. סופם של אלה הוא בהפסד צורב ואפילו פשיטת רגל.

בנוסף, בסוף כל שנה מומלץ לבעל העסק ולבדוק את לקוחותיו "הקשים" מול מחזור הקניות שלהם או השירותים שהם צריכים ולבדוק האם הם פרופורציוניים לזמן אותו אתה משקיע בהם.
החתירה החשובה ביותר שצריכה להיות לבעל עסק קטן או בינוני היא להשיג "לקוח עוגן". לקוח כזה עשוי לספק לך עבודות בהיקפים גדולים ולדאוג לעסקך לתעסוקה קבועה. לקוח מסוג זה הוא לקוח מוסדי או מפעל גדול, רשות מקומית, ועד עובדים גדול וכדומה. לא קל כמובן להשיג לקוח כזה אבל כל מאמץ בסופו של דבר ישתלם. על מנת להשיג לקוח עוגן עליך לפעול בכל דרך אם זה דרך מכתב ישיר, מייל,פניה אישית והשארת כרטיס ביקור או על ידי קשרים.
לעיתים אין זה חשוב מה את יודעת אלא את מי את מכירה. כאדם עשויה להיות לך רשת של מיליון איש על מנת להגיע אל המטרה שלך-לקוחות עוגן. כיצד מיליון ? ובכן את בודאי מכירה 100 אנשים מספיק טוב שתוכלי לפנות אליהם בבקשת סיוע. מאה אלה מכירים 100 נוספים שמכירם עוד 100…בקשי  מהם לבקש מחבריהם לקשר אותך עם לקוחעוגן. יש סיכוי בכלל לא רע שתהיי קרובה ללקוח כזה לאחר הבקשה, יותר מאי פעם.
ראש השנה מתקרב ובעוד כחודש יתחילו לשלוח איגרות ברכה. ניהול של רשימה מסודרת של הלקוחות שלך ושליחת כרטיס ברכה לשנה החדשה עשויה לגרום לעסק שלך להיות מבודל מאחרים. עצם העניין שחשבת על הלקוח שלך תגרום לו לזכור לך את המחווה ואף להיזכר שאולי הוא באמת צריך שרות ממך בקרוב, אם זה מתאים לעסקים הגדולים זה עשוי גם להתאים לך.

 

לסיום אני ממליץ לך ללמוד את חוקי ניהול הספרים ולהתעניין יותר בחוקי מס. מדהים כמה כסף את יכולה להרוויח משינוי קטן ההוצאות וההכנסות שלך והכול בצורה חוקית כמובן. למדי לקרוא את הדו"ח השנתי ובדקי האם כל ההוצאות שהעברת במהלך השנה מצויות שם כמו למשל חניה, דלק, ביטוחים, ספרות מקצועית, אתר אינטרנט, החלק היחסי של הדירה אם העסק מנוהל מהבית, חומרי ניקוי,הוצאות כיבוד ואלה רק קצה הרשימה. שבי עם רואה החשבון שלך מידי שלושה חודשים ובדקי את מצב העסק שלך, קבלי סיוע מקצועי שלא על בסיס קבוע בתשלום מיועץ פיננסי ותוכלי לקדם את עסקך.
ישנם בעלי עסקים המרוויחים כסף רב בעוד שבעלי עסקים באותו תחום אינם מסיימים את החודש- ההבדל ביניהם הוא ידע שניתן ללמוד וליישם.מה איתך?