המאמר על הסיכון שבהשקעה

המאמר על הסיכון שבהשקעה

בכל השקעה בשוק ההון ובכלל קיים מרכיב של סיכון ועל המשקיע להבין לפני כל צעד איזה סיכון הוא לוקח על עצמו, האם הוא מוכן לקחת את הסיכון והאם אמנם יוכל לעמוד בו במקרה שזה יהפוך למציאות. אם כל התשובות לשאלות אלו ברורות, אפשר יהיה להתקדם לקראת הצעד הבא.

זהה מגמות

בשוק ההון קיימים שלושה מצבים והם: שוק עולה, שוק יורד ושוק מדשדש. אין תוכנית אחת המתאימה לכל שלושת המצבים הללו ועל המשקיע המיומן להכין תכנית פעולה לכל מצב, לזהות את המגמה הראשית השלטת כרגע בשוק ולפעול בהתאם.

אל תמהר למכור

בזמן שמדד מסוים שובר שיא ונותר בו בתום יום המסחר, זהו סימן שהוא עשוי להוסיף ולעלות. אם אתה בפוזיציה הנכונה, אל תמהר למכור – אם כבר הגעת לשוקת, שתה ממנה לרוויה כל עוד זורמים בה מים חיים.

שמור על שלוות הנפש

מכור עד נקודת השינה שלך! אחד המרכיבים החשובים ביותר בפאזל המורכב של השקעה נכונה הוא חלקן של שלוות הנפש והרוגע במהלך קבלת החלטות. לא אחת מתעורר משקיע עם תיק מניות גדול מדי או עם פוזיציה במט"ח המטרידה את מנוחתו ומונעת ממנו אפילו שינה רגועה. אסטרטגיה זו המדירה שינה מעיני משקיע משבשת את שגרת חייו ועל אחת כמה וכמה את יכולת קבלת ההחלטות שלו בכל הקשור לשוק ההון. זה הזמן להתחיל למכור ניירות ערך עד לאותה נקודה בה מסוגל אותו משקיע לעלות על יצועו ולהירדם ללא חשש מהתפתחות שלילית כזו או אחרת העלולה להזיק לו בצורה בלתי הפיכה

למד מטעויות

משקיע המבקש ללמוד ולהתקדם, מתעד את טעויותיו ואינו חוזר עליהן. ביצוע טעויות פעם אחר פעם כמוה כנפילה לאותו בור במדרכה ליד ביתך בכל יום מחדש. נכון שאין בכך כל הגיון? אולי גם כדאי לשקול לקחת קורס השקעות למתחילים.

הרחב את השכלתך

לאדם בעל ממון בכל סדר שהוא, זו אינה רק זכות אלא חובה ללמוד ולהרחיב את ההשכלה הפיננסית ובעזרתה להשביח את כספו. בעל ממון שאינו עושה זאת, אינו עדיף על אדם חסר אמצעים שאינו עושה זאת. אין זה משנה כלל כמה בעל הממון הוא מוצלח או מטאור פיננסי. אם הוא אינו עושה את חובתו ולומד לטפל בכספו, הוא עלול לשלם על כך בריבית דריבית.

באותו עניין אמר סנקה כי עליך להמשיך ללמוד כל עוד יש משהו שאינך יודע – קרא גם על: השקעות בשוק ההון למתחילים.

השקע במידע

עליך להשקיע מלבד בניירות ערך ובמכשירים פיננסים גם במידע. מנוי על מגזינים ועיתונים כלכלים, תשלום לאתרי אינטרנט כלכליים עבור מידע או רכישת תוכנות וספרים אינם בגדר מותרות. אלה הם כלי עבודה חשובים שבלעדיהם קשה מאד לבצע את המטרה שלשמה מגיעים כולם אל השווקים. לימוד עצמי של שוק ההון, הוא אפשרי.

נצל הזדמנויות

השנים בהן מתאושש השוק ממפולת הן השנים הטובות ביותר להשקעה ומביאות עמן את התשואות הטובות ביותר. לאחר מכן, התשואה הולכת ויורדת עד למפולת הבאה.

כאב כחלק מהמשחק

כן, שוק ההון גורם מלבד להפסדים גם לכאבים אחרים המגיעים כתוצאה ממסחר שגוי או מתוצאות אומללות אחרות המביאות להפסדים. כאב הוא חלק מהמשחק ויש להצטייד בכוח סבל, מאחר ואין עדיין תרופות העשויות לרפא את כאביו הפסיכולוגיים של המשקיע בשוק ההון.

זהה אופנות

גם בשוק ההון קיימות אופנות חולפות. בעבר היו אלה ימי ההיי-טק והאינטרנט העליזים, לעתים אלו הן תקופות הפארמה והננו-טכנולוגיות, היו ויהיו גם ימי מניות הנפט וכדומה. כאשר אתה מזהה אופנה וסקטור מועדף, ניתן לחשוב על אסטרטגיה לפרק זמן קצוב שתרכז חלק מהמשאבים הכלכליים בנקודת ההכרעה ותביא לרווחים גבוהים. עם זאת, אין כמובן להעביר את כל התיק להשקעה אופנתית כי אם רק חלק ממנו, ולא החלק הארי.

קראו גם על >> הפסיכולוגיה של המשקיעים

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email